Twintig jaar na de debuut van het eerste model "Boxster" heeft "Porsche" een praktisch geheel nieuwe serie roadsters met middenmotoren gepresenteerd. De modellen van de nieuwe generatie zullen vanaf nu "718 Boxster" en "718 Boxster S" worden genoemd. Deze tweezitters met een verwijderbaar dak zijn nog krachtiger en verbruiken minder brandstof. De nieuwe modellen zetten de traditie van "Porsche" auto’s met viercilinder horizontaal geplaatste motoren voort. Deze motoren werden gebruikt in de racewagens van "Porsche 718", die overwinningen behaalden in verschillende races van de vorige eeuw in de jaren 60 en 70, waaronder Targa Florio en Le Mans.
Aan de zijkanten hebben de nieuwe "Boxster" modellen een nieuw uiterlijk met spatborden en skirts, terwijl bredere zijopeningen met uitgesproken contourlijnen meer dynamiek geven. De nieuwe modellen zijn uitgerust met 18 inch wielen, terwijl de "718 Boxster S" – optioneel – zijn voorzien van 19 inch wielen, en er is ook de mogelijkheid om 20 inch wielen te kiezen tegen een meerprijs.
Een gepassioneerde, sportieve rijstijl wordt mogelijk gemaakt door de nieuwe configuratie van het chassis en krachtigere remmen. Deze voordelen komen vooral tot hun recht in bochten. De elektromechanische stuurbekrachtiging is afgesteld om een meer directe weggevoel te geven, waardoor de "718 Boxster" modellen nog wendbaarder zijn en gemakkelijker te hanteren, zowel op het circuit als op de normale weg.
In het interieur van de nieuwe "718 Boxster" modellen trekt vooral het nieuwe dashboard en de voorkant van het paneel de aandacht. Bovendien is het nieuwste generatie "Porsche Communication Management" systeem met touchscreen nu standaarduitrusting. Het is voorbereid voor telefoonintegratie, heeft verschillende soorten audiodesktops en een 110 W krachtig geluidssysteem "Sound Package Plus". De functionaliteit kan worden uitgebreid met extra opties zoals navigatie of "Connect Plus".