De populairste B-segment auto in Europa heeft een frisse en moderne uitstraling gekregen – het nieuwe Renault CLIO betovert met zijn dynamische en elegantere ontwerp, waarbij het verleidelijke en sensuele carrosserielijnen van het IV-generatiemodel zijn overgenomen.
De meest opvallende – letterlijk in de meest directe zin van het woord – verandering in het uiterlijk van de nieuwe CLIO zijn de LED-koplampen, die zijn veranderd in C-vormige dagrijverlichting, en worden al vanaf de eerste uitrustingsniveau geleverd. Chromen raamlijsten en een metalen afwerkingsstrip aan de onderkant van de deuren geven nog meer elegantie aan het slanke Hatchback-profiel, terwijl de lijnen van de motorkap, de grotere grille en de voorbumper met een grote luchtinlaat een dynamisch uiterlijk creëren, wat niet alleen meer expressie aan de voorkant van de auto geeft, maar ook zorgt voor een optimale koeling van de motor.
Een echte revolutie in design en comfort heeft zich in het interieur voorgedaan – in de ruime, geheel opnieuw gestileerde cabine is bij de eerste blik de hoogwaardige afwerking, verbeterde ergonomie en overvloed aan technologieën onmiddellijk zichtbaar. Het belangrijkste ontwerpelement van het “Smart Cockpit” is het naar de bestuurder gerichte scherm van het geavanceerde “Easy Link” multimediasysteem met een diagonaal van 7 of 9,3 inch, met interfaces voor mobiele apparaten zoals “Android Auto” en “Apple CarPlay”. Het analoge instrumentenpaneel is vervangen door een digitale TFT-display van 7 of 10 inch, het nieuwe design multifunctionele stuurwiel is nog comfortabeler vast te houden met de handen, de instrumenten en de deurpanelen zijn vervaardigd van hoogwaardige, aangename aanraakmaterialen, en de nieuwe ergonomische stoelen bieden luxe comfort voor alle passagiers en zorgen voor meer ruimte voor degenen die achterin zitten.
De stadsauto wordt aangedreven door volledig nieuwe motoren die voldoen aan strenge emissienormen, uitgerust met technologieën voor het verminderen van schadelijke emissies. In het brede aanbod van motoren bevinden zich twee (85 en 115 pk) versies van de dieselmotor “1.5 Blue dCi” en verschillende moderne benzinemotoren: de zuinige driecilinder “1.0 SCe” met 65 of 75 pk, de dynamische en tegelijk zeer efficiënte en milieuvriendelijke turbomotor “1.0 TCe” met 100 pk, en de krachtigste en meest efficiënte in de serie, de viercilinder “1.3 TCe GPF” met 130 pk, geleverd met een twee-clutch EDC-transmissie.